Det snöade en del på juldagsnatten.

Det kom massor av snö under tiden vi var i Dalsland.
Lillbrorsan skottade halva natten och fick någon form av sträckning i magen...




Varmt och mysigt på insidan.






Gammelhusse hjälpte grannen att inte bli begravd av snö vid utgång från huset.
Snällt av gammelhusse!




Min bur blev alldeles igensnöad.
Den kunde gott ha stannat så tycker jag!





Snögången som matte skottade åt mig var nästan högre än jag.
Milda himlar!




Fast lite fint var det också...





Hursomhelst så var det skönt att komma hem till Göteborg igen.
Fast här regnar det och jag är inte helt övertygad om att det är bättre än massor av snö.
Snön är inte blötblötblöt och kommer uppifrån.
Den är bara kall och i vägen för mitt dagliga nosande.

Idag skiner i alla fall solen på oss här.
Så idag ska jag överväga att gå ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0