finbesök

Nu har det varit helg.
Vi har inte gjort så värst mycket nytta.
Bra att inte de får sån där "måste-göra-saker-iver" så fort det är ledigt tycker jag.

Igår fick vi iallafall besök.
Finbesök.
Av Knut.

Matte döpte nämligen sitt lilla garageprojekt till Knut i nån sorts märklig felkoppling med bofinkar.
Fast Knut är en rödhake.



Han kom iallafall och hälsade på oss i lördags morse och ville ha käk.
Matte la ut lite müsli åt honom, men då försvann han.
I går morse var müslin borta.

Igår kom han tillbaka igen och ville ha mer.
Det är då till att vara åpen...
Bara ha & ha & ha. Mat dessutom.

Han fick lite mer mat och tackade genom att vinka åt oss där vi satt och degade i soffan.



Efter en stund fick han sällskap av en talgoxe och en fet starkärringtant.
Staren åt all mat och tog tillochmed russinen som jag trodde Knut skulle spara till mig.
Dumma kärring tant.

Knut och talgoxen såg lite förbannade ut när hon satt där och proppade i sig.
Det tror jag det.

En åpen fågel blir bestulen på mat från en ännu åpnare fågel.
På mat som jag skulle få.
Katastrof!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0