sportbil?

Imorse hjälpte jag husse.
Jag hjälpte honom att inte komma för sent till jobbet.

Matte gick upp och åkte till jobbet men husse låg kvar.

Jag drog igenom en av mina favvo-väckningar: "Rufus tolkar Birgit Nilsson"
Husse måste avsky opera för han var inte alls nöjd.

Som en liten protest för att han o-uppskattade min skönsång (och inte var tacksam för väckningen) gjorde jag konfetti av tidningspappret i min låda.
De brukar inte gilla när jag gör det, fast jag förstår inte riktigt varför.

Det visade sig att husse skulle jobba i stan och inte behövde åka med matte när hon åkte.
Det kunde ju inte jag veta.

Igår körde matte sportbil till jobbet.
Först skjutsade hon husse till gymmet.
Då hade de mattes väska, en kasse med bananer (fråga inte...), husses gymväska, husses datorryggsäck och en kasse med husses kläder med sig.
Det är mycket packning för en sportbil.
Det är ännu mer packning för en sportbil som man inte får upp bagageluckan på eftersom man inte fattar den tyska konstruktionen.
Husse fick ha allt i knät och njöt inte speciellt mycket av Mercaturen.

Sen körde matte så långsamt till och från jobbet i rädsla för att repa/buckla/överanstränga lånebilen så hon blev hånad av bussresenärerna i stombussen som körde om henne på insidan.
Mes.

Appropå mes så är Knut och hälsar på mig nästan varje dag nu.
Jag har frågat om han vill komma in, men han tycker att det är bra utomhus nu.
Inomhus är han klar med efter garagevistelsen.
Det är snö ute.
Knut måste ha slagit sig i huvudet när han försökte ta sig ut genom takfönstret i garaget...

För övrigt så har matte avverkat sin första kräksjuka på 20 år, och jag har lärt mig att flytta på soffan.
De två meddelandena ovan har ingen inbördes relation.

Kommentarer
Postat av: Anton

Jaså du har börjat flytta på soffan också. Det var duktigt. =) Mig kallar de Ernst Kirschteiger på jobbet.. ..så vi kanske kan diskutera heminredning. I övrigt tror jag att vi ska träna lite tillsammans nu när jag får rå om dig i en hel vecka. Det blir väl skoj?

2009-02-20 @ 13:52:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0