pangpang

Storebror F är här idag och spelar X-box.
Jag har skyddat hans rygg så gott jag kan under kvällen.
Först fattade inte X-boxkillarna att jag ville vara där.
Det var en massa bråkande på mig innan jag fick inta min position.

Nu är det en massa pangande i lägenheten så det låter som om det vore nyårsafton igen.

När vi spelade X-box passade matte på att ta bort julgranen.
Det är bäst att göra det när husse är upptagen med annat, för han är lite förtjust i julen och vill inte gärna städa bort den.
Men nu var det så att granen var alldeles trött på att bo i lägenhet så den började protesfälla barr.
De barren, granen och min bur står nu i tryggt förvar på uteplatsen i väntan på att tas hand om.

Det regnade nämligen lite för mycket för att ta hand om det nu sa matte.

Förut regnade det inte, då skulle matte promt ha ut mig på promenad.
Jag förstår mig inte riktigt på det där promenerandet, jämt ska det gås.

Idag upptäckte jag iallafall att det går alldeles utmärkt att snabbt som en liten vessla springa in i rabatten alldeles till vänster om grinden och kissa där.
Då får man vända och gå in igen.
Ett mycket effektivare sätt att få slut på det där gåeendet än att tvingas trava hela vägen ner till ån för att pinka.
Jag har ju toa inne!

Nu säger matte att det är kvällsmacka.
Husse och Storebror F säger att de ska inta nåt fort eller ta ut nån grupp eller vad de nu sa innan det blir kvällsmacka.
Jag tror att det betyder skjuta ihjäl en massa andra figurer i TVn.
Varför man ska göra det för innan det ska ätas förstår jag inte.
Äta går väl för det mesta före det mesta andra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0