blötdjur

Jag fick hem min matte igår kväll.

Hel (bara lite blåmärken längs hela sidan och ganska många där ryggen byter namn), inte ett dugg ren (fast hon luktade intressant av scouteldsrök) och väldigt väldigt blöt.

Forsarna hade visst varit många, långa och med mycket vatten i.
Matte och hennes paddelkompis hade gjort sitt allra bästaste och matte hade bara trillat i två gånger (därav blåmärkena på sidan).
Kanoten vattenfylldes bara tre gånger (två på grund av vält och en på grund av höga vågor i motvinden på hemfärdsdagen).
Regnet hade strilat nästan hela tiden, mellan varven ösregnade det.

Matte säger att det var den roligaste paddlingen hon har varit på.
Ändå hade hon nästan allt vin med sig hem igen.



Mr W och Mr Cleaner har varit ute och cyklat i helgen (inga nyheter där inte...).
De trettio milen hade gått bra och de hade cyklat på exakt samma tid (det har jag slagit upp på nätet).
Jag och min matte och min husse är mäkta impregnerade och är skeptiska till att matte kan göra om samma prestation nästa år.

Mattes kusin Mrs W (fast hon har inget med Mr W att göra) cyklade också.
Hon både springer och cyklar fort så det hade gått alldeles strålande!
Matte hoppas och hoppas att släktdragen ska smitta men jag vet inte jag.
Matte kanske är bortbyting?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0