kort kattuppdatering

Katten spanades av matte och lillbror F igår när de var och hämtade mat (till sig, inte mig i vanlig ordning).
Den var på andra sidan skolgården och hade ingen lust att bli klappad och pratade med.

Fast sen när även storebror F och hans söta tjej var hos oss och såg på film och åt godis (som jag inte fick nåt av fast den söta tjejen erbjöd mig) kom katten förbi igen.

Matte gick ut och pratade med den och lyfte upp den för att se om den hade fått nytt halsband.
Det hade den inte.
Och den såg inte så skabbig ut vilket gör att vi tror att den ändå får mat nånstans.

Fast innan matte hade hunnit lukta på katten för att se om den luktade parfym (det gjorde den förra gången så matte tror att den också har en matte) så fick kattskrället syn på mig, rev matte på axeln och skuttade ut i natten som ett skott.

Mesiga katt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0