Sinking in the rain?

Matte ska ut och paddla i helgen.
Hon har pladdrat om den här paddlingen i fler veckor.

Det skulle lagas mat och drickas vin och paddlas fort (förhoppningvis i annan ordning).
Det ska fortfarande lagas mat, drickas vin och paddlas fors.
Men nu regnar det också.

Jag FÖRSÖKER tycka synd om henne, men det är svårt...
Är matte så korkad att hon frivilligt går med på att sätta sig i en plåtbalja och vifta med en träplanka i hällregnet så har jag vara tre ord till övers:

Skyll dig själv.

Hoppas att kanoten inte välter, vattenfylls (av hällregnet) eller att strömmarna är för starka.
Jag vill trots allt ha hem min matte.

Så jag kan skratta åt henne efteråt också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0