tänka före man handlar?

Vi har flera grannar med vilddjur.
Ett av dem (vilddjuren alltså) heter Sniper.
Han tycker jättmycket om matte och husse och vill gärna hälsa på mig också.

Tyvärr så hälsar han som alla andra hundar.
Flåsar mig i ansiktet och sniffar mig i...ja, ni vet.

Ohyffsat är vad det är!

Jag tycker att Sniper är jätteläskig men matte gillar honom och håller på att övertyga monstrets matte om att Sniper kan hälsa på oss.
Jag och husse tycker (av olika anledningar dock) att det inte är mattes mest genomtänkta idé.

Fast min matte är full av mindre genomtänkta idéer så det är ju inte nåt nytt under solen.

En såndär mindre genomtänkt idé var när hon hade tältat i regnet nån annan gång.
Det regnade fortfarande när hon  kom hem och eftersom vi inte har ett jättestort garage eller torkrum att hänga upp tältet i så stoppade matte tältet i torktumlaren.
Plastgolvet ser inte riktigt likadant ut längre.
Fast det är tydligen tätt och fint, för det var visst det enda som var torrt i helgen, alla andra saker har legat i vårt badrum och luktat skog och scouteldsrök sen i söndags.

Igår sken iallafall solen så tältet slapp åka torktumlare (det slutar väl som knäppetält i värsta fall) och resten av prylarna är nu vädrade, diskade och inplockade.

Två dagar tog det, och det är fortfarande saker som behöver bäras ner i källaren kvar i halva lägenheten.
Och detta utsätter hon sig för frivilligt, och vill gärna göra om.

Behöver jag tillägga att vi som står för förnuftet i familjen bänkade oss i soffan under en filt och såg på Family Guy när matte röjde upp efter sin extrem-hajking?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0