the trixmaster

Nu är matte på väg till Åmål.
Jag har inte riktigt fattat vad hon ska göra där.
Hoppas hon inte har tänkt sig att börja jobba där.
Det är långtråkigt nog att vänta på henne när hon ska ta sig hem från Torslanda ju.

OM hon tänker börja jobba i Åmål vill jag ha minst två röster att placera i valet.
Matte säger att jag kan få en halv, för att jag antagligen ändå kommer att äta upp mina röster innan jag placerar dem.

Det beror alldeles på om det är klorblekt papper eller svanmärkt säger jag.
Någon måtta får det ju vara.


Ikväll kommer iallafall husses två yngsta syskon på besök.
De är på semester på västkusten och den äldsta har sådär tråkigt som bara tonåringar kan ha.
Jag ska se om jag kan liva upp honom med lite tips och trix.

Frågan är bara vilka trips och trix jag ska välja.

Hur man håller sin matte vaken på morgonkvisten är ju helt klart ett användbart tips, men frågan är om Mr Teenager-sova-bort-hela-dagen verkligen kommer att uppskatta det.

Hur man enklast öppnar Billybokhyllor för att komma åt att knapra på mattes studentalbum (för femtioelfte gången, det är inte många bilder kvar nu) är ju också ett bra knep, men han är väl mer intresserad av att komma åt spritförrådet.

Jag får helt enkelt ta mig en efter-frukosten-lur och fundera på saken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0