trixverkstaden

Igår såg vi på film.

Matte har visst blivit Batman-biten och skulle absolut se både första och andra filmen utan mellanrum.
Inte mig emot, det är bra filmer med lysande skådisar och framförallt i första filmen så får Batmans ganska så töntiga kostym och lätt komiska uppenbarelse sig en relativt rimlig förklaring och sånt gillar jag!

Men appropå töntig så kom matte hem med en Ford Fiesta igår.
Jag säger som Baloo: Störtlöjligt.
Vilken liten fånig bil...

Ja, ja - jag tycker inte om att åka bil och brukar vanligtvis gnälla på dess blotta existens.
Men Fiesta!
Tur för henne att det bara är en lånebil.

Hoppas att verkstaden blivit klar med servicen snart. De har ju bara haft en månad på sig att förbereda en vanlig årlig service och det var ju något så krångligt som en problemfri service så det är ju inte mer än väntat att det drar ut på tiden och att alla delar inte fanns inne. För att beställa servicedelar till en serviceverkstad på Volvoområdet som utför service på Volvobilar varje dag är ju ganska lurigt.

För att återgå till filmen så ska jag dela med mig lite av ett tips jag har för att få maximal godutdelning i soffan.
Jag brukar ju vilja ligga i mattes knä när vi ser på film.
Men matte är otrevlig och påstår att jag är för stor för det nuförtiden.

Så jag brukar lägga mig strax intill och prata lite tyst för mig själv.
Av någon anledning tycker de flesta att jag är SÅ SÖT när jag pratar, jag förstår inte varför (det kan ju ha något med kontrasten prat/skrik att göra men vad vet jag).

Sen när jag har legat där en stund och muttrat och varit söt så avancerar jag MYCKET försiktigt till att lägga upp lilla söta trynet på mattes ben.
Bäst effekt får detta om jag ligger under en filt med enbart trynet stickandes ut under fransiga kanten. Då är jag tydligen otroligt gullig.
Efter ytterligare en stund och lite pejlande av stämningen kan resten av huvudet följa efter trynet.
Om denna manöver utförs medelst allmänt pratande brukar bäst resultat uppnås.

Slutliga steget är att smyga upp frambenen i mattes knä.
Förhoppningsvis har något av följande då skett:

1. Filmen är så spännande att hon knappt märker när jag kommer smygande.
2. Hon har helt enkelt gett upp för min oemotståndliga charm.
3. Hon har suttit still så länge att hon fryser och mottager då tacksamt både mig och medföljande filt.
4. Hon har somnat (och husse har inte hunnit märka det, för så stänger han av filmen under viss högljudd klagan).

Mitt trix för maximal utdelning av gos i soffa fungerar INTE när matte ser på fotboll.
För då sitter hon inte still.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0