diverse skadedjur!

Igår morse när jag och matte drog upp persiennerna (hon drog förresten mest, jag höll mig runt hennes fötter och talade konstant om att det var frukostdags) hittade vi skadedjur på altanen!

En sånhär hade upptäckt fågelfröna som husse har lagt ut till Knut (nä, just det, inte till mig!).



Jag hade lust att göra som fruntimmer i tecknade filmer, och ställa mig på en stol och yla.
Inte först, och verkligen inte för att jag är rädd för en där lilla fjanten (den var ju på andra sidan dörren - inget att vara rädd för) utan för den skymf jag utsattes för strax efter att matte upptäckte den...

NORMALA människor som bor i lägenhet hade satt ut en musfälla omedelbart!

Mina männsikor (som vi alla vet vid det här laget är de inte normala) sprang runt och gjorde glädjeskutt och tyckte att det lilla skadedjuret var GULLIGT(!) och...

...håll i er...

...la ut MER MAT till musjäkeln.

Det gillar nog inte vår bovärd, jag ska skvallra för honom.
Mer mat åt grisen - bort med fåglar, möss och andra skadedjur!

När jag ändå pratar med bovärden kan jag ju passa på att ta upp ett annat läskigt skadedjur jag upptäckte i söndags på promenaden.
Jag har för mig att vår hyresvärd har sagt att man inte får ha farliga djur i lägenheterna.

Då undrar jag varför våran granne tillåts ha en tiger!!??

Nu tycker ni säkert att jag är fjantig.
Men rätta mig om jag har fel:

1. Tigrar är randiga.
2. Tigrar har vassa tänder.
3. Tigrar är blodtörstiga djur med hemska jaktinstinkter.

Rätt eller fel?

Varför tillåter då hyresvärden grannen att utsätta mig för detta MONSTER på mina oskyldiga och efterlängtade promenader?
Ja, efterlängtad och efterlängtad, jag är ju kanske inte alltid supersugen på att gå ut, men emellanåt vill jag ju lufta mig och då ska inte promenaden störas av en BEST!

Tror ni mig inte:
Jag har bildbevis!

Titta vad de släpper lös på MIN innegård...
(samma sort, fast tigern hemma är randigare!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0