idolbild

Först en kort uppdatering på projekt "mitt i natten":

Det är numera sommartid hos oss, framförallt på morgonen är det ljust och fint och sommartid.
Det firar jag med att sjunga milda (?) sånger och drilla som en lärka (?) på morgonen.

Matte och husse uppskattar inte mitt drillande jättemycket. Men som ni vet fick jag ju upp dem i lördags.
Fast strax efter att jag hade fått upp dem i lördags bad husse matte att packa en väska och sen lämnade de mig(!).

Lillbrorsan kom och höll mig sällskap under tiden som matte och husse bodde på ett slott och åt god mat.

Jag testade sommartiden på lillbrorsan också.

Min drillande sång gav inget vidare resultat så jag slog en drill istället.
Det funkade bättre.
Då vaknade han till och for upp.
Men sen somnade han om.
Människor i allmänhet och min familj i synnerhet är inget vidare på det här med "mitt i natten".
De sover mest hela tiden när det annars hade varit mata-grisen-dags tycker jag.

Sedan en bild på mattes fina present:



Jag tror att det är det snyggaste halsbandet jag har sett faktiskt!

Mitt strå till stacken drog jag imorse genom att:
1. Sova tills klockan ringde.
2. Hjälpa husse göra ordning frukosten (han gjorde, jag höll mig ur vägen)
3. Vara snäll och gosig med matte.
4. Inte ens försöka ta mattes tårta från henne (det ni!).

Nu är det förmiddagslur.
Inte mitt i natten, jag gör som människorna och sover dygnet runt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0