sömntuta

Igår var husse ute på nåt som hette svensexa för nån som heter Fräs (prosit?).
Jag vet inte riktigt vad det är, men han kom hem klockan fyra och luktade spolarvätska, så det var inget nytt påfund iallafall.

Lillbrorsan var här på kvällen och fortsatte reta mig för att jag är en cirkuskatt.
Mycket ohyfsat tycker jag, speciellt med tanka på att han fick mat.

Det var visserligen matte som lagade maten, men jag tycker ändå han kunde varit lite tacksam och ha hövligheten att inte retas...
Jag fick lite ryggkli åtminstone.
Alltid något.

Matte slocknade vid midnatt igår och sov till mitt på dagen idag.
Hon luktade inte spolarvätska, så jag förstår inte vad hon hade att vara så trött för.

Som tur är kan min matte göra saker (tex. ge mig frukost) när hon sover.
Så jag fick mat i vanlig tid idag.
Tur.

När hon väl hade vaknat, ätit sin frukost, väckt husse och skickat iväg honom på nåt planeringsmöte gick vi på promenad jag och matte.
Det är baskettävlingar i Göteborg nu.
Några av de som tävlar bor här på skolan brevid oss.
Mestadels unga snygga brudar som tycker att grisar är häftigt.
Typiskt att jag ska vara så omåttligt poppis.
Det är inte lätt att vara bäst och fränast jämt.

För att visa mig från min bästaste sida lät jag dem både ta kort på mig och klappa mig på näsan OCH säga att jag hade stor näsa.
Utan att protestera det minstaste.

Trots att jag hade varit så himla snäll och skötsam tvingade matte in mig i duschen när vi kom hem.
Hon sa att jag hårar för mycket och att min hud har blivit fnasig av solen så jag behövde nåt som hette piling.
Om jag nu är så fnasig kan hon väl låta bli att krafsa på mig så sitter både hår och hud kvar?

Jag stod ut, för jag tänkte att de söta brudarna kanske tyckte jag var ännu sötare om jag var nyduschad.
Nästa gång ska jag ta med kameran ut och få lite bildbevis. Det verkar som om somliga tror att jag bara hittar på att jag har söta brudar med på mina promenader.

Nu ska jag sola lite på vardagsrumsgolvet.




Kommentarer
Postat av: Anton

Jag är väldigt tacksam för maten. Kan väl inte hjälpa att du är en katt? =P Kissekissekissekiss!

2009-05-25 @ 20:32:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0