både snabb och listig

När gammelmatte gick upp igår (och gick ut ur MITT rum) var jag snabb som en vessla och la mig i min säng.
Husse säger att det inte är min säng men jag tror honom inte.



Mitt i mitt fridfulla sovande började hon slamra i köket.
Då kan det vankas mat och gammelmatte brukar vara snäll och kanske råka ge mig en liten brödkant här och där, så jag fick skynda mig efter för att inte missa något.

När man ska skynda sig till köket är det bra att ha böjlig rygg, för då kan man runda hörnen mycket snabbare!



Mitt kvicka agerande gav utdelning och jag fick en morot!
Men för att inte verka allt för glad la jag ut den på golvet lite nonchalant.
Fast egentligen blev jag väldigt glad!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0