sovmorgon

Mitt morgonpigga humör höll i sig ända till matte hade gått upp.
Då fick jag frukost och var ganska nöjd.
Fast av någon anledning var jag också väldigt pigg och fick för mig att vara hjälpsam i köket.

Matte var inte riktigt med på noterna och blev lite grining när jag skulle hjälpa henne att plocka ur återvinningen.
Hon var också lite grinig på att jag hade väckt henne så många gånger under morgonen (fast hon kallade det natten).
Jag försökte förklara att om hon bara hade gått upp när jag sa till första gången så hade hon fått sova ifred.
Hon köpte inte riktigt den förklaringen så jag gick och la mig i min säck istället.

Sen väckte gammelmatte mig när hon gick upp och skulle till skolan.
Jag fick lite morötter och var mitt allra charmigaste jag.
Det är bäst att hålla sig väl med de som ger mig godis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0