Hennes majonäs honungen?

Jag har tänkt på en sak som stör mig lite.
Det finns saker som stör mig mycket, det kan jag berätta om en annan dag, men idag ska jag berätta om det som stör mig lite.

Min matte (och ibland husse också) pratar om sig själv i tredje person när hon pratar med mig.
Det låter ju urlarvigt!

Som förut idag mitt på dagen när hon kom hem från jobbet.
Då öppnade hon ytterdörren och kom in och sa "Hej Rufus! Nu är matte hemma, men matte måste hämta posten innan hon kan ge dig mat".

För det första såg jag väl att det var matte som kom hem.
För det andra undrar jag om hon på allvar tror att jag är korkad.
"Nu är matte hemma."
Det såg jag väl...
Dessutom heter det väl "nu är JAG hemma".
Hon är väl ingen jädra kunglighet.

Jag ska nog försöka skicka henne på språkskola om någon vecka när hon ändå inte ska jobba längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0