lilla sötsnuten

När matte kom hem från jobbet igår gav hon mig lite mat och försvann ner i garaget sen.
Husse var minst lika snabb dit.

Jag hörde att de muttrade något om vinterdäck, men jag trodde att de försökte luras och att vi egentligen skulle ut och åka bil så jag blev lite sur. Jag var kanske inte mitt allra charmigaste jag på ett tag när de kom tillbaka igen.

Fast sen började de prata om att dricka te och se på film, så då fick jag ju erkänna att jag hade haft lite fel (men bara lite) och bestämde mig för att vara söt istället.
Bara sådär.

Matte var helt förvånad och gav mig extra morot som tack för att jag var så snäll.

Tyvärr var hon inte lika givmild imorse.
Jag hade hoppats på det så jag försökte väcka henne med samma söta uttryck jag hade igår (huvudet på sned, öronen lite asymetriska och svagt grymtande).
Det funkade ICKE klockan 04:50 kan jag berätta.
Matte gav ICKE någon morot, utan skällde mest på mig.

Jag hämnades genom att banka köksdörren i sovrumsväggen några gånger.
Då skreks det mer.
Stackars grannar, de måste ju undra hur jag har det egentligen, med en matte som är uppe och härjar på mig så mycket mitt i natten...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0