stan vs bonnelandet

Mitt förra inlägg blev nummer 500.
Det kanske borde firats?
Men nu regnar det värre än imorse och jag känner inte så mycket för att fira.

Det här blir istället inlägg nummer 501.
Jag illustrerar det med en bild:

 

Några sådana här har jag inte i min böksäck, men väl ett par av mattes gamla avlagda HM-brallor.
De är jättebra att bädda med när jag ska göra en huvudkudde av min bökhög.
Andra bra saker att göra huvudkudde av är fleecefiltar, riktiga kuddar och mattes ben.

När jag ska göra en bivack och gömma mig i den (som idag när det regnar) så är lakan, filtar och mattorna i arabrummet bäst.
Jag förstår bara inte varför matte & husse suckar när de ser så fint jag har fixat?

De säger att jag får bädda med gamla kläder och lakan för att de är lätta att tvätta och för att jag inte ska få bökbehov.
Det förstår jag inte heller.
Bökar gör väl bara grisar?
Smutiga utegrisar alltså.
Jag är ju stadsgris.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0