surprise 1 & 2

Dagens förmiddagspromenad (matte och husse är lediga för det är lördag och vi fick sova länge och gå ut när det var ljust) bjöd på två surpriser.

Den ena var en liten skällig vovve som hette Puck.
Han var snäll men förde väsen och ville nosa mig i ändalykten.
Jag är inte förtjust i hundars sätt att hälsa...
Men han smög så bra att han tillslut kom åt att hälsa och vi sa goddag och utbytte en dela artigheter innan jag fick lite bråttom hem.

Jag har ju trots allt ett hem att se om så jag var tvungen att stå på lite.
Den andra annorlunda saken var att jag (strax efter ett besök i Rhododendronbusken) fick syn på en liten majskolv med en pinne i.
Nice! Mellanmål tänkte jag!

Men husse gastade och sparkade undan majskolven med pinnen i och såg ut som om han hade klivit i hundbajs ungefär.
Han sa att det inte alls var mat utan något dåligt som jag och alla andra skulle hålla mig långt borta från.
Jag uppfattade inte riktigt men det lät som han sa hanch.
Jag gjorde som han sa och undvek majskolven.

Som plåster på såren för min avbrutna matjakt fick jag i alla fall tag på ett (litet) äpple och sen kom det en väldigt söt tjej i röd jacka och klappade på mig och fotograferade mig.
Jag tror att matte och husse är lite avis för att ingen tar kort på dem och klappar dem på huvudet, men det krävs ju en viss charm för det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0