Vad har hänt?

Det här med nya rutiner är INTE min grej.

Nu har matte och husse tvingat ut mig tre gånger den här veckan.
Tidigt, tidigt på morgonen med bara en halv frukost i magen.
Det är verkligen inte OK.

Matte försökte resonera med mig i tisdags, sa att det var för min egen skull och att jag skulle slippa använda lådan och att jag behövde röra på mig.
Det lät någorlunda bra fram till sista delen.
Röra på mig. Vilken förolämpning.
Jag behöver bara röra mig från soffan till köket och enda anledningen till det är att matte och husse är för lata för att orka bära maten till soffan.

Jag protesterar ju självklart för full hals när jag inte har någon lust att gå ut.
Ibland har det fungerat. När jag gapar så mycket att matte och/eller husse skäms för mig i trapphuset så vänder de.
Fast när jag tänker efter så var det otroligt länge sedan som det funkade faktiskt.
I tisdags försökte jag, men då gjorde matte det oerhörda - hon hällde vatten på mig!
Sen tog hon med sig vattensprutan i jackfickan och sprayade på mig varje gång jag sa nåt.

Hon försvarade sin kriminella handling med att jag skulle ge fanken i att gapa i trapphuset före klockan sex på morgonen.
Då kunde ju hon ge fanken i att släpa ut mig före klockan sex på morgonen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0