byggare bob

Gammelmatte har varit här i några dagar.
Hon skulle gå i nån skola.
Jag trodde hon JOBBADE på nån skola, men jag hade nog fått det bakom foten.

Igår var det jättefint väder så vi tog en sväng till ån.
Hon jagade mig hela vägen dit!



Ni ser ju själva, det gick så fort att kortet blev suddigt!

Fatta att jag var trött efteråt.
Jag fick vila i soffan i flera timmar sen innan jag orkade göra nytta (äta) igen.


Husse fick snickra lite och vara huslig igår.
Den där mystiskt inbrottstjuven som strödde ut vår kompost i hela lägenheten hade förstört nånting vid köksskåpet.
Så husse fick skruva lite.
Igår när jag någon testade om det gick att öppna och se om det hade kommit nån ny god kompost var det tvärstopp.
Husse hade skruvat i nya barnlås.
Taskigt.

Sen hade gammelmatte ner delar av inredningen i arabrummet så husse fick skruva lite där också.



Det var inte så att gammelmatte förstörde något.
Våran lägenhet är tydligen något av ett fuskbygge och hålet som dörren ska sitta i är större än själva dörren så listerna runtomkring är delvis fastspikade i luften.

Det fattar ju tillochmed jag att man inte kan spika i luften.

Tugga i luften går däremot finfint.
Då låter det roligt.
När jag tuggar i luften låter det mest glafs-glafs och det är lite roligt.
Men jag har kommit på att om jag tuggar i luften och gör det lite snett så gnisslar tänderna mot varandra.
Då låter det gnissel-gnissel istället.

DET är jätteroligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0