listiga grisen!

Jag vet inte riktigt hur matte tänkte när hon hade sönder en av vardagsrumspersiennerna imorse.
Det verkar inte riktigt som att hon och husse har direkt behov av ytterligare ett fixar-projekt hemma.
Sönder gick den i alla fall och vi får väl se hur bra det kommer att gå att mörklägga vardagsrummet tills det är ordnat.

Jag får väl också se hur länge jag tänker sova på morgonen om det ska vara ljust i rummet!

I morse vaknade jag klädsamt lagom.
En kvart före klockan ungefär.

För att inte upprepa måndagens fadäs när jag skakade på gallret och fick en dusch av blomsprutan i ansiktet som tack så ställde jag mig på tryggt avstånd och hojtade godmorgon istället.
Som tur var så var matte så trött att hon bara orkade hasa sig upp ur sängen och halvhjärtat gasta åt mig att sova mer.
Som tack för att jag inte fick vatten på mig så la jag mig en stund till.
När klockan ringde var det full rulle däremot.

Nu ser jag fram emot en pysseldag med matte imorgon och en pysseldag med matte och husse på söndag.

Pysselhelg ftw!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0