vår

Det finns många fördelar med att det är vår.

En är att allt luktar så gott utomhus och jag kan gå och filosofera med trynet i backen länge, länge.
En annan är att det finns fina blommor att lukta på.




När jag luktade på blommorna bakom stacks det lite i trynet...

Men den nästan roligaste fördelen med våren är att det är så mycket folk ute och går vid min å.
Nästan alla vill hälsa på mig och de allra flesta tycker att jag är söt.
Mycket trevligt!

Jag brukar försöka gå lite längre bort från huset så vi inte bara ska springa på de gamla tråkiga grannarna utan möta nytt folk hela tiden.

Häromdagen mötte jag och matte ett gäng yngre killar som hade massor av frågor om mig.
De var mäkta imponerade av att se en gris i stan sa de, fast jag försökte förklara att det med jämna mellanrum fullkomligt kryllar av svin i stan.
Mest på lördagskvällar, allra mest på löningshelger.

De undrade hur gammal jag är (UNG heter det har jag ju sagt) och när matte sa att jag var 10 (i sommar om jag får be) så undrade de om hon typ hade fått mig innan hon konfirmerades.

Matte fnittrade fånigt och sa "Men Äsch..."
Jag fick nog och gick hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0