konstrigheter

Jag blev (såklart) uttvingad på vinterpromenad igår också.
Det skulle både pulsas i snön och gås runt skolgården.

Trots att jag protesterade väldigt högt (och länge) skulle det gås ut.
När vi var på väg hem igen och jag hittade en mycket intressant hög med mat på marken var det visst inte så noga med att vara ute längre. Då var det brådis in.
Obeslutsamma fruntimmer!

Snö på fötterna hade jag visst fått också (surprise!) så matte tvingade stackars grisen att göra konster på en handduk så att fötterna skulle torkas av.
När jag hade konstrat färdigt fanns det ingen mat till grisen.
Gissa om jag var besviken och sur länge efter det.
Ända till matte hämtade en liten ynka tomat (TopGun-tomat tror jag de heter) i köket var jag supergrinig.

Idag är jag glad igen och håller klövarna för att jag slipper promenera.
Man kan ju önska!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0