mjau!

Nu har Aftonblaskan gjort det igen.

Publicerat nåt som får mig konfunderad alltså.

De säger att kattägare är smartare än hundägare.
Det gör mig bara konfunderad och full av frågeställningar.

Om man har både katt och hund, är man fullständigt personlighetskluven då?
Hur är det med grisägare?
Om man har en burfågel?
Akvariefiskar?

Jag är ju av den bestämda åsikten att grisägare är rätt så smarta.
Det säges sig ju självt när de skaffar ett så perfekt husdjur.

Jag måste tyvärr backa lite i mitt hyllningstal eftersom jag ju är av åsikten att matte och husse glömde mig i Dalsland igår när de åkte hem.
De sa puss och hej och satte sig i bilen men jag följde inte med.
Jag gillar ju inte att åka bil, så jag brukar inte följa med självmant.

Då åkte de utan mig.
Snopet!

Jag har det ju rätt bra här i snöiga Dalsland så jag klagar inte, men jag förstår att det kan vara lite tomt i lägenheten utan mig.

En grej till om Aftonblaskans artikel bara.
En ganska uppenbar, men värd att nämna, grej.
Katter är inte så smarta.

"Dra i rätt snöre för att få en matbit".

Och det MISSLYCKADES de dumma kreaturen med!
Jag hittar ALLTID rätt snöre.
Dessutom har jag en lösning som alltid funkar:
Om du inte hittar rätt snöre med en gång - dra i alla.
Funkar inte det - ät upp snöret.

De slåss som hund och katt.
Ägarna, alltså.
Nu slår en ny studie fast att kattägare är duktigare än hundägare.

Klorna vässade igen i den urgamla fajten om vilket husdjur som är bäst, hund eller katt.
Forskarna vid Universitet i Bristol spelar kattägarna i händerna med sina senaste resultat som visar att katt-ägarna är mer välutbildade än hundägarna.

– Eftersom katter kräver mindre tid och mindre sällskap är förklaringen förmodligen att högutbildade människor jobbar länge och inte har tid för en hund, säger doktor Jane Murray som lett studien.

Studien visar också att den typiska kattägaren är en äldre kvinna.

Dela på promenaderna
Hundägare var oftare en del av ett större hushåll och det anser forskarna beror på att man är villigare att ha hund om flera människor delar på promenaderna.

Nu ska dock inte kattägare sticka nosen i vädret och påstå att deras husdjur avspeglar deras egen, utsökta smarthet.

Katter misslyckades

Den myten avlivades i en studie förra året när både hundar och katter testades. Det enkla testet gick ut på att dra i rätt snöre för att få en matbit.

Något som katterna misslyckades grundligt med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0