Ny limerick i tävlingsform!

Jag och min matte läser ibland andra bloggar och diskuterar dem med varandra.
Husse lägger sig i ibland, men mest tycker han att vi är fanatiska (eller fantastiska) som orkar byr oss om vad andra folk skriver om sina liv.
Han tycker att vi har fullt upp med våra egna liv.

Det kan han väl ha rätt i men ska man vara en hipp gris med egen blogg och egna visitkort och allt så måste man ju hänga med. Det är ju klart som korvspad!

Vi gillar bland annat Bellas blogg och läser den ibland och förundras över att tjejen orkar flänga runt som hon gör och jobba så mycket hela tiden. Hoppas hon inte bränner in i en vägg eller vad det heter.

Igår sa matte att Bella har en tävling på sin blogg där man kan vinna en dator.
Man skulle motivera sig och matte sa att hon har motiverat klart för i år och dessutom har hon faktiskt ingen blogg att motivera sig på så nu var det min tur att tala om varför jag ska vinna en dator.


Tyvärr är min matte lite kinkig med utlånandet av datorer och andra elektroniska pryttlar sedan jag råkade gå några steg över tangentbordet på hennes förra laptop.
Efter min promenad var det lite halvlurigt att skriva "t" och "6" eftersom jag hade råkat skava bort just de tangenterna.
Det blev ett fasligt liv till ingen nytta måste jag säga.
Hur vikig kan de vara att använda "t" och "6" egenligen?

Hur som helst så köpte sig matte en ny dator som hon nu lägger all kraft och energi på att uppehålla från mig med sitt eviga fotograferande och redigerande.
Jag får ju passa på att blogga på dagtid när hon inte är hemma och det är ju min egentliga sovtid ju...

Egentligen struntar jag i det här med att vinna en dator.
Jag skulle hellre vilja vinna en träff med den där söta blondinen.
Skulle inte vi bli ett snyggt par, Blondinbella och jag?

Jag skulle vilja sammanfatta behovet med en liten limerick:

En supersnäll gris ifrån Götet.
Är alls inte helt bakom flötet.
Han vill ju så gärna
få träffa "sin" stjärna
Och sedan få blogga om mötet!


Man ska svara på en fråga också.
Den gällde hur många surfzoner Telia har.

När jag frågade Eva på telias hemsida så sa hon såhär:

Telias Surfzoner ger dig möjlighet att surfa trådlöst när du är ute och rör på dig. Du kan registrera dig i förväg på vår webbplats. På sidorna för surfzon hittar du en komplett lista över våra surfzoner som finns på 3200 platser runtom i landet.

3200st alltså.
Fast på en annan del av hemsidan stod der 3300st (och över 25000st utomlands, fast där är ju aldrig jag så det skiter jag i).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0