God morgon!

Idag har vi en ganska busy dag framför oss.
Matte ska åka och berätta för lite folk varför hon ska få jobb hos dem, och jag ska hjälpa husse att jobba hemifrån.
Det var visst nåt med att göra program.
Jag undrar om det är radio- eller TV-program.

Igår kväll fick de helt plötsligt för sig att jag skulle duschas.
Mitt under bästa sofftiden!
Jag vet inte vad som fick dem att tro att det var den bästa idén, men trots mina protester så fick jag både ryggskrubb (inte så läskigt faktiskt, så länge vattnet är varmt - men det har jag aldrig sagt!) och ögontvätt!

För att de inte skulle tro att jag var sur eller nåt på grund av den där duschningen (jag gillar ju inte att duscha, hur många gånger ska jag behöva tala om det) så tänkte jag vara duktig gris i morse och inte låta matte försova sig.
Det är ju på tiden att hon skaffar sig ett jobb, hon har ju faktiskt varit hemma i flera veckor nu!
Så jag agerade väckarklocka igen.
06:40  07:06  07:38 och 07:56 agerade jag väckarklocka.
Duktiga grisen!
Inte fullt så duktiga grisen tyckte matte, men nu är hon ju uppstigen och sitter där och dricker sitt kaffe.
Helt enligt min plan.

Tyvärr verkar de vara lite sura båda två för jag har inte fått frukost ännu, men jag gör som Hans & Greta och lämnar ett tydligt spår så att matte och husse kan hitta till köket.

Undrar om Hans och Greta också dregglade ut sitt spår?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0