hjälpsam gris 2.0

Låt mig presentera...


.... min Nemesis:




Den Blå Faran!

Jag hjälper till att hålla koll på den medan matte och husse käkar lunch.
Jag fick också lunch (lite) men åt mycket snabbare än vad de gjorde så det fick bli dammsugarvakt en stund också.

Den är nämligen lurig den där Blå Faran.
Den låter jätteilla lite när som helst och är JÄMT i vägen.

Inte i vägen på det braiga sättet som jag (ofta) är.
Mer i vägen på ett kass sätt när jag ska fly i panik graciöst ta mig undan.

Hur som helst så vaktade jag den ett tag, men nu verkar de ha käkat klart så det är väl dags att jag gömmer mig drar mig tillbaka till hallmattan och står där tills eländet (städningen) är över.
Det brukar bli bäst så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0