tufft jobb

Äntligen har matte kommit hem.

Hon åkte i morse och sen kom hon inte hem förrän det hade blivit näsan mörkt.
Hon har fått jobb säger hon och det var ju trevligt för henne.

Hur det ska gå för mig och husse när hon ska vara upptagen hela dagarna, det verkar hon inte bry sig om...

Hur som helst så kom hon hem nyss och det var raka spåret till datorn för att kolla mailen, postlådan för att kolla posten och kalendern för att kolla veckans schema.
Inte en tanke på att ge sin stackars gris någon mat!

Jag har stått och puttat på henne en stund nu för att hon ska fatta grejen och komma och sätta sig med mig i soffan men hon verkar inte koppla.
Jag ska flytta några stolar, stänga lite dörrar och rulla ihop köksmattorna så kanske hon begriper.

Bäst att jag skrider till verket omedelbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0