uppfinnargrisen

Idag är det måndag säger de som vet bättre än jag.

Husse har varit på jobbet i stan och jobbat hemma.
Imorgon ska han visst också jobba i stan lite.
Sen ska han börja jobba bara i stan.

Han ska alltså inte vara hemma med mig på dagarna mer.
Det är både bra och inte bra.
Bra för att jag får soffan och arabrummet för mig själv och inte blir väckt stup i kvarten.
Inte bra för att det är så himla svårt att nå matskålen när den står på diskbänken. Då är det bra att ha husse till hjälp.
Jag övar och övar på att klättra med hjälp av lådorna men det sitter fjantiga barnlås på dem så jag kan inte dra ut dem så långt och då blir min improviserade trappa ganska smal och oklättringsbar.

Jag ska ta mig en eftermiddaslur nu och fundera över en annan tänkbar lösning på höjdproblemet.
Köksstolarna kanske går att använda...?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0