Kvartalets pedikyr avklarad!

Det har varit lite krångligt att uppdatera bloggen de sista dagarna.
Dels för att jag har bråkat lite med hemsidan (som inte vill publicera mina inlägg - jag ringer GRIS), och dels för att mattes dator har haft vilopaus. Den har lite trötta batterier säger matte och suckar högt.

Husses dator får inte jag och matte använda.

I förrgår fick i alla fall jag och husse gå ut helt själva.
Mattes tår (som varken jag eller husse har klivit på!) är lite trasiga så hon går inte så fort.
Idag är tårna mycket bättre och hon kan ha skor på sig igen.
men i förrgår fick vi som sagt var gå ut för oss själva.

Jag var inte så himla sugen på en långpromenad så när husse sa att vi skulle gå upp i snövallen vid ån så gav jag snabbt med mig eftersom det var närmast.
Tyvärr var det lite förvirrande när jag väl kom upp där.

Vad vill han att jag ska göra, typ?
Det var ju bara snö överallt. Ingen toalett.
Tillslut hittade jag en lite gräsfläck där jag kunde do my business och sen fick vi gå hem igen!

Väl hemma fick jag en öl av matte. Det var gott, men jag blev lite yr och råkade dratta på rumpan i köket.
Ytterst pinsamt.


Matte bar mig (!) till soffan och försökte få mig att somna.
Det var mysigt till en början, men sen plockade hon fram en jättesax och började karva mig i tårna. Det gillades INTE!
Hon om någon borde ju förstå att våld mot tår inte är att uppskatta...
Jag försvarade mina stackars fötter med alla medel.

Mest blev det att jag la mig på fötterna så hon inte kom åt för jag var som sagt var lite yr vid tillfället.
När hon ÄNDÅ envisades med att försöka komma åt dem gjorde jag ett försök att sätta tänderna i hennes arm.
Tyvärr somnade jag halvvägs så istället för vettskrämd matte blev det asgarvande matte som pussade mig jättemycket på öronen.
Ytterst pinsamt igen.

Eftersom någon (matte & husse) hade bestämt sig för att trots allt avlägsna vissa delar av mina tår från mina fötter så lurade de ut mig i köket, mutade mig med popcorn och klippte i alla fall.

Så här i efterhand är det ganska skönt med kortare klövar. Inte lika halkigt.
Jag fattar bara inte varför de gör sånt väsen av det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0