vilohelg

Jag fick ta mig en vilohelg med matte och husse.

Vi har myst i soffan och planerat julen.
Ganska passande med tanke på att det kom SNÖ i fredags...

Jag tyckte att snön var helt OK i lördags morse men när två väsniga snöplogar försökte attackera mig (det är säkert, jag lovar) på promenaden fick det vara bra tyckte jag.
Jag gick hellre runt hela huset och upp för stora trappan som hade blivit isgata (matte såg jättekul ut när hon försökte gå upp) än att konfronteras med de där plogmonstren.
De lät JÄTTEMYCKET!

Själv gjorde jag inte så mycket väsen av mig (just då) utan pilade in och tog plats i soffan efter att ishala trappan av avklarad.

Enda nackdelen med att det kommer snö är att det blir lite kallt i lägenheten.
Tröga system säger matte.
Trög matte säger jag.
Hon KUNDE ju gå upp lite snabbare på morgonen och se till att jag fick på mig filten när den har halkat av...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0