Årskrönika 2010

Här kommer en kortfattad version av mitt 2010.
Restaurangversionen som gammelhusse säger!

Januari
Gammelhusse fyllde 60 år så jag var hemma och vaktade Mr S.
Det började komma en väldig massa snö...

Februari
Ännu mera snö, så mycket att matte inte kunde åka till Dalsland med tåget.
Vi åkte dock till Dalsland med bilen en gång.
Då fick jag prova att sitta i baksätet med bälte på. Det provar vi inte igen.

Mars
Snön började försvinna när matte hade åkt klart på sina skidor.
Vi fotade en hel del med nya kameran, käkade våfflor och skrev inlägg nummer 700

April
Matte och hennes syskon skickade gammelhusse utför ett stup (med fallskärm på såklart).
Vi tittade lite på foton från när jag var liten, våren kom igång på riktigt och vi målade om arabrummet till inte arabrum.

Maj
En söt liten katt som heter Selma kom och hälsade på mig (fast hon fick bara vara i garaget).
Jag kunde sova ute på altanen och det blev ljusare på morgonen (tidigare frukost kunde man ju tro men icke sa Nicke...)

Juni
Vi hade lite problem med morgonrutinerna och jag och matte hade lite olika åsikt om det där med definitionen av "morgon".
När vi var ute blev det många promenader på kyrkogården och närkamper med de ettriga björktrasthonorna som bor där.
Jag fick klippa naglarna.
Matte och husse åkte utomlands så jag åkte på sommarkollo i Dalsland och fick prova mitt första hundpensionat. Det var helt OK och alla var mycket snälla.

Juli
Matte och husse kom hem från utlandet.
Jag fyllde år och blev firad och fick paket!

Augusti
Husse fyllde år så vi fortsatte firandet ett tag till.
Det började blåsa och regna en massa så det var inte lika kul att vara ute på altanen längre.

September
Det var val till riksdagen och jag var på höstkollo i Dalsland.
Oberoende av varandra.

Oktober
Söta blonda grannen började komma på besök lite oftare. Hon började försöka gå (säkert bara för att jaga mig...)
Jag fick klippa naglarna igen.
Det var lite frostigt ute, mer blåst och matte hade sina fula träskor på sig på promenaderna.
Tre goda skäl att stanna inne.

November
Jag hjälpte matte testa lite mer saker, grädde bland annat (mums).
Nygammalt påfund - morgonpromenader.
Inte poppis.
Jag fick åka på mitt andra hundpensionat.
Även på det här stället var de mycket snälla och allt gick jättebra.

December
Vi hade julfest för en faslig massa folk.
Det var trevlig men jag fick sova i flera dagar efteråt.
När jag hade sovit klart kom det en massa fler folk och det blev uppenbart att vi inte skulle ut och resa på julafton utan vara hemma hos oss.
Det var mysigt och jag fick en massa uppmärksamhet och paket!
Året slutade som det började med en himla massa snö...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0