ibland får man be om hjälp

Igår fick jag skälla lite på matte för att hon skulle fatta att jag ville ha upp min fina nya böksäck i soffan.
Jag bökar gärna på den på golvet, men igår ville jag ha upp den i soffan för att få lite varmare om fötterna.
Där stod jag och drog och drog som ett fån medan både matte och husse satt brevid och glodde på datorn och TV.
Ingen hjälp fick jag.
Fast sen skällde jag lite och drog demonstrativt i den mitt framför näsan på matte där hon satt djupt försjunken i den där doktorstvserien hon kollar på.
Till slut fattade hon galoppen och lyfte upp den åt mig.
Det var tur för henne det.
Imorse var det dags för nästa tillrättavisning.
Jag hörde väckarklockan gå igång men hörde ingen gå upp eller ännu värre, ingen som fixade frukost åt mig!
Jag fick gå in och ställa mig hos matte och föra lite väsen för att hon skulle fatta...
När jag drog av henne täcket begrep hon att det var morgon och kravlade sig ur sängen.
Tur att hon har mig som väckarklocka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0