full rulle (som vanligt)

Här i våran tillvaro är det aldrig lugn och ro.
Jag tror att om det inte blir lite andrum för matte och husse snart så kommer de att rasa ihop...
I förrgår fick jag inte ens gå ut! De sa visserligen att jag inte ville, fast hur kunde de veta det?! Matte sa nåt om "står som spön i backen" och husse tjattrade om störtskur.
Jag tyckte att det verkade komma sånt där läskigt vatten från himlen, regn heter det väl? Fast ingen av dem sa nåt om regn ju! Igår fick jag gå ut i alla fall och idag skiner solen så då hoppas jag på en lugn tur på kyrkogården!
De håller fortfarande på med bilarna fast MCn verkar fungera nuförtiden. Hoppas att vi inte behöver åka mer bil någonsin, jag gillar inte det!
Annars verkar det vara ganska många uppbokade helger i höst, jag hoppas att mattes bröder ska ta hand om mig då! Jag vill inte åka i bilen till konstiga ställen och träffa läskiga hundar och jobbiga ungar och människor jag inte gillar. Det är mycket bättre att vara hemma och få sova i sin soffa och få mat och fjäsk av mattes bröder. Sen brukar matte och husse vara så himla snälla när de kommer tillbaka igen, det är bra :-)
Annars är det mycket på gång förutom alla resor kors och tvärs. Matte ska träna, husse ska träna, matte ska på simskola (tycker nog att hon borde lärt sig simma för länge sen men hon är väl inte så duktigt...), husse ska köra MC, det ska ses på film, gås på möhippa, jobba helg och en massa annat.
Stressiga människor!
Man bör ta det lugnt som jag, sova på soffan, sola lite, käka och få ut matte och husse på prommenader ibland.
Det är kul att gå för det mesta, jag får ofta höra hur söt jag är, hur coolt det är med grisar (what else is new?) och så får jag gos på magen!
Ska nog ta mig ut på en lite cat(pig)walk idag så vi kan få lite beröm igen, jag och mina människor!

Oink!
/Rufus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0