klart!

Åh vad jag har varit duktig!
Hela helgen var jag jätteduktig och målade och grejjade.

Först förberedde vi oss

     

Jag förberedde mig mest i köket.
Den där nedrans grinden de brukar ha i sovrummet går att flytta (!)

Lite sur var jag allt för att jag inte fick komma ut.
Jag förde en del väsen för att jag inte fick komma ut.

Inte förän de hade kluddat klart fick jag komma fram igen.



Sen tog vi kväll i soffan (som hade fått komma tillbaka till sin vanliga plats).
Jag var alldeles full av energi efter att jag hade varit inspärrad i köket hela dagen...
Men matte var ganska tålmodig så länge jag inte snodde hennes mat.
Fast det gjorde jag bara väldigt lite.

Nästa dag trodde jag att det skulle bli lugn och ro.
Det blev det inte.

Först skulle de montera upp en massa saker som jag verkligen inte fick klia mig mot!



Sen ritade matte på väggen!
Jag som inte ens brukar få klia mig mot väggen (igår fick jag det iallafall inte, oj vad de skrek när jag försökte).



Sen målade de ännu mer.



Jag hjälpte till lite och drog i mattes pensel.
Hon blev bara lite arg, hon skrattade faktiskt mest.
Jag förstår inte vad det var som var så skoj.
Hon såg ut att behöva hjälp och satt lägligt på golvet i bra "hjälpa-till-höjd".

Jag blev ändå rätt nöjd med resultatet.
Den lite lägre till höger har jag gjort några försök att prata med men det verkar vara en ganska endimensionell figur som inte är så värst pratsam.

image99

image100

Jag ska göra några nya närmanden idag tänkte jag.
Det är för övrigt ganska mysigt hemma nu med alla lampor och stjärnor.
Och så får jag pepparkakor ibland.
Trevligt!

Kommentarer
Postat av: Malin Z

Tjena Rufus, Tycker nog att husse ohc matte skulle kunna fixa en lite mer rörligt och lekvillig kompis till dig :-)

kram från linköping

2007-12-15 @ 17:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0