traumatiskt barndomsminne nr 2

Min matte är inte så smart alla gånger.

En gång när jag var liten hade jag fått ett hårstrå i ögat så det blev infekterat och läskigt och satte igen sig helt och hållet.
Hon blev lite nervig och ringde den där uppfödaren för att kolla vad de skulle göra.
Han sa att de skulle badda ögat (mitt) med koksaltlösning.

Jag höll mig hälsosamt skeptiskt till hela spektaklet men vid det här tillfället var jag ungefär stor som en av husses skor så jag hade inte så värst mycket att säga till om.
Matte baddade mitt öga med koksaltet och det sved som fasen...

Ungefär en vecka senare hade husse fått en förkylning och saknade nässpray så matte blandade koksaltlösning igen.
Jag är kemist sa matte.
Aj som bara h-vete sa husse.
Matte hade gjort mättad lösning av koksaltet.
Pucko!

Inte konstigt att husses näsa, svalg och hals (och mitt öga) sved jättemycket.
Fast när det hade slutat svida blev ju ögat bättre.

Kommentarer
Postat av: Mary

åh tack så mycket för hjälpen! :D

2007-02-21 @ 10:56:31
URL: http://breath.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0