V.A.S.M.

Idag är jag hemma på vasm.
Vård av sjuk matte.

Hon är jättekonstig.
Igår låg hon under en filt med massor av kläder på sig och stoppade in fötterna under min mage och sa åt mig att vara still och varm.
Jag tror att hon frös.

Idag gick hon aldrig upp när husse gick till jobbet.
Nångång vid niotiden började hon låta konstigt från sovrummet, huttra lixom...
Se kom hon upp, åt ett litet vitt piller och sen var hon jättevarm länge.
Hon fick byta tröja för den blev svettig, så varm var hon.

Hon är lite som gammelhusse när han var här och passade mig när de skulle ha åkt till alperna förra året fast gammelhusse fick lunginflamation och gammelmatte förkylning.

Hon är alltså inget kul alls.

Mattes bröder däremot, de är snälla.
De skulle ut och åka buss idag så de stannade här för att ge matte en födelsedagspresent.
Hon fick en barnmorska i Afrika!
En himla bra present tycker jag (och matte också, hon blev jätteglad!)

Sen åkte de iväg och efter ett tag kom de tillbaka och tog med mig ut på vårpromenad.
För det orkade inte tråk-matte.

När jag går ut med dem brukar jag inte alltid ha koppel på mig, men idag tog matte på mig kopplet när jag inte alls var förberedd.
Vi gick ner till ån och jag gjorde det jag skulle.
När jag går ut med dem annars brukar jag få lite popcorn när jag har gjort vad jag ska.
Det får jag aldrig av tråk-matte.

Idag fick jag inget popcorn.
Besvikelsen var stor.
Inte jättestor, för jag fick ju ändå gå ut.
Men lite stor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0