Kollo, de andra dagarna

Det är fina fisken att vara på kollo.
Varje morgon hämtar jag gammelhusse så vi kan ta oss en promenad och leta efter äpplen.
Jag gillar min gammelhusse.



Idag väcktes hela familjen av matte och husses blonda kompis när hon ringde och sa att lillbrorsan var på ingång.
Vi masade oss upp och drack lite kaffe då, tyckte ändå det var dags att gå upp.
Blondines brorsa, Fredagsflirt-Jojo skulle förresten få ett brev av matte när hon kom till gammelmatte och gammelhusse.
Det glömde hon.
Brevet låg i tryggt förvar i hennes resväska tills han skickade ett mess och frågade var det var.
Då var matte på färjan.
Hon fick gallopera till båtens info-disk och köpa frimärke och be snällt om info-tantens hjälp att posta breveländet när båten kom tillbaka till Sverige.
Det är inte så bra att vara så virrig...

Motionen och dieten går i alla avseende utom mitt eget välmående bra, jag har joggat med gammelhusse varje dag och fått väldigt lite mat.
Se så fint jag sträcker ut på stegen.



Svag blir jag av matbristen.
Men jag har ätit några äpplen om dagen så jag har överlevt.
Äpplen och mycket vila räddar mig när jag tvingas leva på luft.
Vila kan man göra i soffan och utomhus i solen.
Idag blev det solen.



När det är vilopaus i soffan brukar jag bädda in mig i filten och kudden för att det ska bli mysigt.
Mindre mysigt är det att behöva dela soffan.
Gammelmatte går bra att dela med (när hon sitter där jag vill). Gammelhusse ska hålla sig i fotöljen.

Det är skoj att var i Ed för där flyttar de på sig som jag vill!
Hemma i Göttlaborg brukar matte bestämma.

Nu är vi tillbaka i Göttlaborg hos husse (som visst hade möberat om ljudsystemet när vi kom hem) och kollot är slut för den här gången. Soffan är min för stunden, men snart tar väl matte befälet igen efter semestern i Norge.

Matte har iallafall lovat att vi ska åka tillbaka till Ed snart igen.
Det är bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0