dokumentförstörare

Min husse har sagt att man ska förstöra viktiga dokument innan man ska slänga dem i pappersåtervinningen eller skräpkorgen.
Det är för att ingen ska kunna läsa dem och förstå saker om oss som gör att de kan komma tillbaka och råna oss sen.
Så har husse sagt.

Därför förstod jag inte varför han blev så himla arg när jag hjälpte honom och förstörde ett papper som låg på matbordet.

Så här var det:
De kom hem från jobbet igår.
Matte hämtade posten och då tog husse upp ett brev och öppnade.
Sen sa han:
Det här är viktigt! Det var nån sorts förskingringsbolag som hade skickat (eller hette det försäkring kanske?) papper.
Sen gick de iväg igen. Matte för att simma och husse för att flytta på tunga saker i ett rum fullt av svettiga människor (märklig sysselsättning...).
Då såg jag min chans att vara duktigt gris.
Så jag drog ut stolen, klev upp på den, tog mig upp till bordet och plockade ner pappret som husse sa var så viktigt.

Sen blev han arg.
Jag fattar inget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0