grislist

I helgen var matte och husse och badade i saltvatten och kollade på fiskar.
Dyk-helg i Hanburgsund närmare bestämt.

Då var jag på kortis hos gammelmatte och gammelhusse!

Där kan man äta gräs!


och sola




Ena dagen när jag hade jagat ut gammelmatte tidigt (nån måste ju se till att slashasarna går upp...) lät hon mig sola själv.
Oftast kollar de till mig och pratar med mig när jag är ute och solar, men nu skulle hon visst in och äta frukost.

Jag solade i godan ro och hade det ganska mysigt när solen helt plötsligt gick i moln...
Det var inte fullt lika behagligt då.

För att roa mig medan solen var på upptäcksfärd bakom molnen gick jag över till grannen en sväng.
Gammelmatte kom ut efter ett tag och började ropa på mig.
Som hon gastade.
Lite kul såg hon ut också, när hon kutade runt där i trädgården i pyamas och håret i alla riktningar samtidigt!
Jag höll mig hälsosamt lugn men efter en stund tänkte jag att det var bäst att komma tillbaka.
Då gick jag fram igen från mitt braiga gömställe bakom grannens husknut där jag hade stått och fnissat åt spektaklet.

Sen fick jag sola på altanen.


På kvällen tog vi det bara lugnt och slappade.



Nu ska jag packa mina saker till midsommar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0