julstämning

Igår fick jag lite julkänsla.
Det var när matte blåste ut ljusen när de skulle gå och lägga sig.

Ljusrök luktar jul, så är det ju.

Jag får ju ofta frågan om jag är rädd för julen, om jag inte börjar bli orolig osv.
Det där har vi redan diskuterat.
Det enda jag inte gillar med julen är att det involverar bilåkning...
I övrigt är det vilsamt och gott om mat på julen, det gillar jag!

Idag ska jag i alla fall återuppta ett liten rapporteringssätt som jag inte använt mig av på ett tag.
Listor!

Första listan behandlar saker som är bra med julen:

1. Matte och husse är lediga från jobbet
2. Jag får åka till Dalsland
3. Det finns mycket mat
4. Jag får julklappspopcorn
5. Gammelhusse går upp med mig när jag vaknar och matte och husse tycker att det är "mitt i natten"

Andra listan behandlar saker som är mindre bra med julen.
Det är en kort lista:

1. Jag måste åka bil
2. Det kan finnas snö

Dagens sista lista behandlar min julklappsönskelista:

1. Popcorn
2. En vinkelslip så jag kan ta hål i sovrumsgrinden (alternativt längre ben så jag kan kliva över - ta det som låter rimligast)
3. En såndär mackapär som de har i Star Trek, så att jag slipper åka bil utan bara behöver hojta nördigt på Scotty.


Kommentarer
Postat av: Johannes

Jag gillar julen för då äter man grisar.

2008-11-12 @ 18:45:02
URL: http://johannesgbg.blogspot.com
Postat av: Rufus

Jag gillar inte Johannes.

Det trodde jag att jag visade när han var här sist.

Hoppas att han är snällare nästa gång vi ses.

2008-11-12 @ 21:55:13
URL: http://rufus.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0