klövklippning is no more

Matte och husse har fått order från min nya braiga veterinär att de ska sluta klippa mina klövar.

Det verkade alla tiders tyckte jag, tills matte plockade fram en fotfil och började jobba sig med på mina små stackars fötter.


Jag hade visst missat en liten bit av vad veterinären sa.

Det var visst en del till efter sluta klippa, det var "börja fila" också...


Jag förstår inte varför de inte kan låta mina fötter vara?

Bara för att klövarna bli lite långa och jag snubblar lite på dem när jag går är väl inte det hela världen?

Varför ska jag utstå jobbig fotvård bara därför?


Jag gör så gott jag kan för att slingra mig och dra in fossingarna när hon kommer sättande med den där filen, men ibland måste jag kapitulera. Det är när hon kliar mig med grillgaffeln.

Jag är väldigt svag för grillgaffeln...


Imorgon säger matte att de ska fila mer på mina klövar.

Vi får väl se säger jag.


Förresten så vann matte och husses lag andra pris på musikquizzen de var på i fredags.

Hårdrocksquizzen gick sämre men de fick tröstnötter för att de kunde Hayseed Dixie.

Alltid något som fan sa när han såg Åmål.


Dit ska matte nästa helg.

Till Åmål alltså. Fråga mig inte varför.


Kommentarer
Postat av: Malin Z

Rufus! Var glad för att du inte behöver betala, försök och njut istället... vet du hur mycket folk betalar för att få pedikyr/manikyr??

2008-11-15 @ 22:50:46
Postat av: Johannes

Va fan? Betalar för manikyr? Hur dyr är en nagelsax? 29:- spänn på Konsum?

2008-11-16 @ 14:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0