Andarna och andra änder.

Jag har äntligen fått tillbaka arabrummet.

Hade jag bara varit lite längre så att jag hade kunnat öppna dörren själv så hade jag återtagit mitt rum för länge sen, men där går jag tyvärr bet.

Nu hade iallafall husse och matte bestämt sig för att jag skulle få vara därinne igen, så jag återtog rummet (mest sängen) och gjorde mig en liten fortifikation:



Alldeles själv har jag byggt en liten mur att görmma mig bakom.
Och under, för det är förbaskat kallt i vår lägenhet nu tycker jag och husse.
Kan ni se mig?



Med lite god vilja kan man se mitt öra.

Jag är rätt bra på att bygga fortifikationer om jag får säga det själv.

I helgen pysslade matte och husse en massa med sladdarna bakom TVn.
Nu är det mindre härvor och mer golv, helt OK tycker jag.

Innan de började pyssla med sladdarna tog jag med dem ut på en långpromenad.
De var hemskt gnälliga först och tyckte att det var kallt och orkade inte gå ut och höll på och var jättejobbiga.
Men jag övertalade dem och sa att det var varmt och soligt och fint ute.
(eller så var det tvärtom, jag minns inte så noga)

Vi gick till återvinningslådorna och slängde skräp, då måste man gå över stora styga vägen två gånger. Det är lite läskigt tycker jag.
Framförallt för att bilarna bara kör, de stannar inte när jag har bestämt mig för att vila lite mitt mellan två filer i gatan.
Dumma bilar.
Husse och jag fick sprinta som två gaseller över Friggagatan.
Jobbigt.

När vi hade sprintat klart gick vi till kyrkogården (jag vet - jättelångt!) och hälsade på en massa människor som tyckte att jag var söt.
Det var väldigt mycket folk där i solskenet som skulle tända ljus.

Undrar om de också skulle tända ljus till morfar Nisse?
Det gjorde vi iallafall.

Senare på kvällen bestämde matte sig för att lepran hade gått över, så de gick på ett kalas.
Innan kalaset hälsade de på en annan kyrkogård (inte min, den andra ligger långt bort på en kulle, så dit orkar jag inte gå) och tände ljus till farmor Birgit och farfar Sten-Åke också.

Sen fick jag stanna hemma och vakta lägenheten och prata med andarna helt själv på Allhelgonakvällen.
Jag spenderade kvällen i mitt varma fort!

Kommentarer
Postat av: Malin Z

Oj, du stökar ned som Ida gör på sitt rum... jag hoppas du städar när du blir tillsagd...

2008-11-15 @ 22:57:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0