besök!

Idag kommer gammelmatte och hälsar på oss!

Woho!

Hon ska sova i arabrummet och jag ska fråga snällt med huvudet på sned om inte jag kan få sova där jag med.
Fast jag är tveksam till att jag kommer att få det  faktiskt.

Sängen är ganska smal och jag får ju inte ens sova i den breda sängen hos matte och husse (dumma grind).
Tacka vet jag gästsängen hos gammelmatte och gammlehusse!

När jag och matte är där utan husse så får jag sova hos matte.

Eller får & får. Jag gör.
För när hon väl har somnat och det inte finns nån grind så är det inte så svårt att göra en framryckning.

När vi var där senast och matte plockade (äcklig) svamp skulle alla syskonen sova i vårat rum. Och mattes farbror som bor i Halland vanligtvis.
Då sa matte att det var lika bra att jag hoppade upp i sängen direkt. För lillbrorsan ville inte dela sovsäck med mig.

Seger!

Jag bäddade ner mig fortare än kvickt.


Fast sen sjöng de min favvolåt, så fick jag vakna till lite och vara med igen.



Sen sjöng matte och hennes bröder massor av mer sånger med de andra, men då hade jag tackat för mig för länge sen.



De är lite suddiga. Lite konstigt att alla är det, för det var bara matte som drack vin.
Men hon fick sitt straff för det dagen efter, då fick hon rensa all (äcklig) svamp.

Visst ser hon pigg och fräsch ut?

                   




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0