tråkmatte blev bramatte och sen tråkmatte igen

Oj, så länge jag fick tjata på matte idag för att hon skulle ge mig frukost.
Att tjata på husse funkade inte eftersom han kom hem från sin pingvinmiddag ungefär samtidigt som jag tyckte det var dags för frulle första gången.

Tillslut fick jag iallafall lite frukost.
Men då gjorde tråkmatte nåt jättedumt.
Hon gick och la sig igen!

Det beslutet fick hon snabbt ompröva.
Jag ville ju ha en soffkompis!

Efter lite övertalning fick hon fart och vaknade till i alla fall.
Då var hon bustråkig igen.
Hon fick igång TVn och såg att Ingo har lämnat oss.
Då satt hon där och snyftade och hade sig ett tag innan det ÄNTLIGEN var dags att ägna stackars mig lite uppmärksamhet.

NU säger hon att hon ska lämna mig igen och gå till ögonkollaraffären.
Det är inte lätt att bli gammal, då ser man sämre (ut).

Kommentarer
Postat av: Malin Z

Var glad att det finns ögonkollaraffärer... annars kanske hon skulle gå och snubbla på dig, då du är såååå "liten" (som du antydde häromdagen) :-))

2009-01-31 @ 18:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0