studiedag

Jag och matte har studiedag medan husse har grabbkväll och spelar X-box med lillbrorsan, storebror F och grannen W.

Ute i vardagsrummet är det fullt ös.
De dricker blaskig folköl, äter salta pinnar (och chokladmuffins, fast det är väl kanske inte så grabbigt) och krigar.
Det är ett fasligt väsen.

Matte och jag håller oss i köket.
Matte skriver på en inlämningsuppgift och äter popcorn (och dricker blaskig folköl).
Jag klättrar med jämna mellanrum upp på bordet (till mattes stora förtjusning förtret) för att hämta popcorn.

För att få vara ifred lite och få skriva har matte kommit på en liten "rolig" sysselsättning för mig.
Hon tar en näve popcorn och skakar ner i min bäddsäck.
Sen får jag leta efter dem.

Jättejobbigt.
Mycket enklare att klättra upp på bordet.

Jag ska vänta till mattes blaskiga folköl gör sig påmind och klättra upp på bordet.
Så det så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0