frågestund del 1

Vi får många frågor på promenaderna (inte de som matte och husse släpar ut mig på mitt i natten utan de normala).
Jag tänkte ta upp några av dem här, så kanske matte kan bli bättre på att dela ut mina visitkort!

Här kommer några av de allra vanligaste frågorna:

1. Hur är det att ha en gris hemma?

Matte brukar svara att det är som en blandning av en hund och katt.
Jag håller inte med.
Hundar är läskiga, skälliga och luktar illa när de är blöta.
Jag är inte det minsta läskig, skäller inte (grymtar bara olika högt beroende på missnöjesgrad) och blir inte blöt (att bli blöt är lika läskigt som hundar).

2. Luktar han inte illa?

Nej, vet du vad!
Ibland har jag en intressant andedräkt, thats all.
Men det har faktiskt människor också, det har jag känt.
Speciellt när de har kommit hem mitt i natten eller har druckit mycket kaffe.
Men jag luktar inte illa i övrigt. Jag blir ju tvingad att duscha ibland och det enda som luktar illa annars är när jag har varit på toaletten.
Tro mig - det luktar inte hallon när människor har besökt hemlighuset heller.

3. Vad äter han?

Han = jag, äter mat från Granngården.
Förut fick jag matrester, men eftersom vi var två studenter och en gris i samma hushåll blev det inte mycket mat över. Dessutom är mitt foder väldigt gott och nyttigt för mig.
Bättre än salladskålen matte försökte få mig att käka häromdagen, den var skitläskig så den hoppade jag över.

4. Hur gammal kan en gris bli?

Det är av någon konstig anledning ofint att prata om ålder och lön i det här landet, men jag skäms inte för mig.
Jag är nio år och fyra månader och mina släktingar i Halland är åtminstone 5-6 år äldre än mig, en del gammeltanter är ännu äldre.
Pengar är vulgärt så det befattar jag mig inte med.

5. Är han inte rädd nu när det snart är jul?

Jag borde kanske inte ens bemöda mig med att svara på den frågan?
Är din brorsa rädd för julen? Eller din dvärgpudel?
Det enda jag fasar för i jul är bilresan till gammelmatte och gammelhusse + att det kanske är snö i Dalsland och det gillar jag inte.
Annars är julen mycket trevlig. Massor av gott att äta och matte och husse är lediga och umgås med mig massor.

 

Är det nån annat ni undrar över.
Jag svarar på fler frågor någon annan dag!


Kommentarer
Postat av: mattes bror Linus

Bra att du gör klart för pöbeln, en gång för alla, vad som gäller!Håller med på alla punkter.

sov gott på en varm plats med tillräckliga filtar. kramkram

2009-11-28 @ 01:15:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0