revenge is a dish best served cold

Igår fick jag kaktuslikör av min snälla matte.
Det var trevligt med lite värmande dryck såhär i höstmörkret.

Gammelmatte var här också och hon tyckte att jag var ett snällt fyllo.
Tack, tror jag.
Jag var nog lite pratsam om jag minns rätt.

Efter att jag hade kommit mig till ro i soffan (som snurrade lite mer än vanligt) började matte jobba sig och skulle klippa på mina klövar.
Så jobbig!
Jag drog raskt in benen under kroppen och vägrade låta henne pilla mer.

Då lurade hon och husse mig.
De gick ut i köket och gjorde popcorn.
Jag gillar popcorn, mycket.
Speciellt när jag är lite på sniskan.
Så jag gick dit enbart för att bli överfallen och fasthållen och fick klövarna klippta iallafall.
Taskigt.

Hämnden blev ljuv.
Jag vaknade 02:00 inatt och var pigg som en nötskrika.
Sen var jag även pigg 03:00, 04:15, 04:30 och 05:20.
05:30 ringde mattes väckarklocka.
Då var hon jättearg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0