Viljornas kamp

Det verkar som den nya trenden håller i sig.
Promenad och vattenspruta idag också.
Jag hävdar envist att matte kan ge upp försöken att gå ut med mig.
Hon hävdar envist att det är bra för mig att få gå ut och röra på mig på morgonen.

Just nu för vi en kamp om vem som är mest envis.
Det tar emot att erkänna - men idag var det fördel matte.

Tur att det är fredag, då kanske de får för sig att sova längre imorgon och jag kan få vila lite.
Matte säger att jag inte ska gnälla för att jag ändå väcker henne vid femtiden.
Jag förstår inte vad mitt vaknande på morgonkvisten med behov av frukost har att göra med att släpa ut en stackars oskyldig gris i kylan.
Ologiskt är vad det är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0